Актуальність проєкту: у дітей середнього віку дуже маленький життєвий досвід і знання про природу. Вони не знайомі з походженням тих чи інших явищ, процесів в природі, не можуть відповісти на питання, що цікавлять їх: «Навіщо опадає листя?», «Куди ховаються деякі птахи?» і т. д. Діти середнього віку тільки починають пізнавати світ, явища природи. Часто дорослі забувають поспостерігати з дитиною, помилуватися красою світу природи, не підтримують дитячу допитливість. Саме 4-річний вік - найсприятливіший час для накопичення уявлень про навколишній світ. Необхідно не тільки показати дітям, який прекрасний світ їх оточує, а й пояснити, чому потрібно берегти і любити природу.
Участь дітей в цьому проекті дозволить ознайомити їх з поданням про осінь – як пори року, її характерні ознаки, розвинути творчі здібності, пошукову діяльність, зв’язне мовлення.
Мета проєкту: закріпити з дітьми знання про основні ознаки осені, які зміни відбуваються в природі; надати дітям інформацію про зміну в поведінці тварин та птахів восени; розібрати овочі, фрукти та плоди; надати інформацію щодо різновидів листя; розібрати одяг, який одягають зі зміною пори року; надати дітям цікаві справи, які варто зробити восени та провести фінальне заняття з підбиття підсумків щодо виконаних завдань; вчити доводити справи до логічного завершення; розвивати естетичний смак, уяву, увагу, фантазію, зв’язне мовлення, логічне мислення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до природи, інтерес до пізнання нового; дати батькам рекомендації та надати ідеї щодо цікавих осінніх ідей для розвитку дітей та започаткування сімейних традицій.
Завдання проєкту:
- Освітні:
– познайомити дітей з поняттям «пора року – осінь», з сезонними змінами в природі відбуваються восени;
– розширювати і активізувати словниковий запас дітей;
– спонукати до самостійного дослідження та спостереження за природою.
- Розвиваючі:
– розвивати інтерес у дітей до спостережень, вміння помічати зміни, що відбуваються в природі;
– розвивати вміння розповідати напам’ять невеликі вірші;
– розвивати художньо творчі здібності.
- Виховні:
– виховувати у дітей емоційне, позитивне ставлення до природи, вміння бачити прекрасне в різні пори року;
– виховувати дбайливе ставлення до природи.
Форма проведення підсумкового заходу проєкту: заняття – підсумок та показ готового проекту, виставка «Золота Осінь», святкова фотосесія.
Очікувані результати:
- Розширимо знання дітей про осінь, її ознаках і дарах, дбайливе ставлення до природи.
- Поповнимо словниковий запас дітей;
- Сформуємо інтерес до досліджень, дослідів, спостережень.
За домінуючою діяльністю: дослідницько-творчий.
За предметно-змістовною галуззю: інтегративний.
За тривалістю: короткостроковий.
За характером координації: безпосередня.
Домашнє завдання: підготувати та принести поробку на осінню тематику, зробити та надіслати фото в осінньому парку.
Підготували: вихователі Шиндерук О.В; Гаврилюк О.В ( середня група 2023)