Зміст

Пісочна терапія

13.02.2024

Пісок – ідеальне розвиваюче          середовище, де можна творити без страху, що-небудь зламати або зіпсувати.

Рисунок1

Пісочна терапія – це ключ до внутрішнього світу дитини, один з засобів виразити переживання, досліджувати світ, будувати стосунки.

Пісок – ідеальне розвиваюче середовище, де можна творити без страху, що-небудь зламати або зіпсувати.Основоположна ідея пісочної терапії Sand Play полягає в тому, що дитина, переносячи на площину пісочниці свої фантазії і переживання, може контролювати самостійно свої спонукання, виражаючи їх в символічній формі.

Мета пісочної терапії – не міняти і не переробляти дитину, не вчити її спеціальним поведінковим навичкам, а дати їй можливість бути такою, якою вона є.

Пісочниця – це маленька модель навколишнього світу. Під час гри з піском дитина може виразити свої відчуття і переживання. За допомогою гри її легко почути і зрозуміти дорослим. Розігруючи різні життєві сюжети в пісочниці, дитина символічно вирішує свої проблеми, позбавляється комплексів, страхів і переживань.

Методика Sand Play (Сендплей), гра з піском, а також юнгианськая пісочна терапія. Цей метод був названий «технікою побудови світу», він допомагає дітям без слів виразити свої відчуття, емоції, переживання – тобто те, що для них виразити буває складно.

Ігрові методи застосовуються:

  • з метою діагностики;
  • з метою профілактики;
  • з метою надання первинної психологічної допомоги;
  • в процесі короткострокової психотерапії;
  • в процесі тривалої психологічної дії;
  • на розвиваючих заняттях по корекції психічних процесів.
  • Застосовується для розвитку і корекції у вирішенні наступних проблем у дитини:– труднощі в спілкуванні;

    – взаємини дітей і батьків;

    – психологічні травми;

    – розлади настрою;

    – кризисні ситуації;

    – страхи, тики, нав’язливості і інші розлади;

    – проблеми поведінки.

    Завдання Sand Play орієнтовані на те, щоб допомогти дитині:

    – розвинути позитивнішу Я – концепцію;

    – розвинути самооцінку;

    – повірити в себе;

    – опанувати відчуття контролю;

    – стати відповідальнішим в своїх діях і вчинках;

    – навчитися виражати свої думки, відчуття і емоційні переживання;

    – навчити способам самовираження.

    При організації занять з використанням технології Sand Play, ставляться наступні завдання:

    – створювати для дитини атмосферу безпеки;

    – створювати відчуття дозволеності;

    – розуміти і приймати світ дитини;

    – підтримка позитивного тонусу і самопочуття;

    – встановлення зворотного емоційного зв’язку шляхом розвитку різних емоцій;

    – полегшити дитині прийняття рішень.