Пісок – ідеальне розвиваюче середовище, де можна творити без страху, що-небудь зламати або зіпсувати.
Пісочна терапія – це ключ до внутрішнього світу дитини, один з засобів виразити переживання, досліджувати світ, будувати стосунки.
Пісок – ідеальне розвиваюче середовище, де можна творити без страху, що-небудь зламати або зіпсувати.Основоположна ідея пісочної терапії Sand Play полягає в тому, що дитина, переносячи на площину пісочниці свої фантазії і переживання, може контролювати самостійно свої спонукання, виражаючи їх в символічній формі.
Мета пісочної терапії – не міняти і не переробляти дитину, не вчити її спеціальним поведінковим навичкам, а дати їй можливість бути такою, якою вона є.
Пісочниця – це маленька модель навколишнього світу. Під час гри з піском дитина може виразити свої відчуття і переживання. За допомогою гри її легко почути і зрозуміти дорослим. Розігруючи різні життєві сюжети в пісочниці, дитина символічно вирішує свої проблеми, позбавляється комплексів, страхів і переживань.
Методика Sand Play (Сендплей), гра з піском, а також юнгианськая пісочна терапія. Цей метод був названий «технікою побудови світу», він допомагає дітям без слів виразити свої відчуття, емоції, переживання – тобто те, що для них виразити буває складно.
Ігрові методи застосовуються:
- з метою діагностики;
- з метою профілактики;
- з метою надання первинної психологічної допомоги;
- в процесі короткострокової психотерапії;
- в процесі тривалої психологічної дії;
- на розвиваючих заняттях по корекції психічних процесів.
- Застосовується для розвитку і корекції у вирішенні наступних проблем у дитини:– труднощі в спілкуванні;
– взаємини дітей і батьків;
– психологічні травми;
– розлади настрою;
– кризисні ситуації;
– страхи, тики, нав’язливості і інші розлади;
– проблеми поведінки.
Завдання Sand Play орієнтовані на те, щоб допомогти дитині:
– розвинути позитивнішу Я – концепцію;
– розвинути самооцінку;
– повірити в себе;
– опанувати відчуття контролю;
– стати відповідальнішим в своїх діях і вчинках;
– навчитися виражати свої думки, відчуття і емоційні переживання;
– навчити способам самовираження.
При організації занять з використанням технології Sand Play, ставляться наступні завдання:
– створювати для дитини атмосферу безпеки;
– створювати відчуття дозволеності;
– розуміти і приймати світ дитини;
– підтримка позитивного тонусу і самопочуття;
– встановлення зворотного емоційного зв’язку шляхом розвитку різних емоцій;
– полегшити дитині прийняття рішень.