Зміст

Звіти керівника

З В І Т

ДИРЕКТОРА БАЇВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  «ЗОЛОТА РИБКА»

ЄФІМЧУК МИРОСЛАВИ ПАВЛІВНИ

ПО ПІДСУМКАМ РОБОТИ ЗА 2024 – 2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Єфімчук Мирослава Павлівна, директор Баївського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Золота рибка»,  звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2024-2025 навчальний рік.

1.     Організаційно-правові засади діяльності закладу дошкільної освіти

Баївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Золота рибка» розпочав функціонування з липня 1988 року.

Заклад знаходиться у комунальній власності Боратинської ОТГ. Балансоутримувач – Баївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Золота рибка» Боратинської сільської ради. Скорочена назва:  Баївський ЗДО «Золота рибка».

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин: з 8.00 до 18.30 .

Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів, правилами внутрішнього розпорядку,  посадовими та робочими інструкціями, Указом Президента України від 24 лютого 2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в України», Закону України № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року, листами МОН № 1/3845-22 від 02.04.22 року «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», №1/8820-23 від 20.06.2023 року,  «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» та  методичним рекомендаціям МОН щодо організації освітнього процесу у листі МОН від 27.08.2024 1/15368-24.

Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня  – оздоровчий період.

Заклад дошкільної освіти «Золота рибка» здійснює свою діяльність відповідно до  плану роботи, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

       План роботи закладу схвалений педагогічною радою закладу (протокол №1 від 30.08.2024 року) та затверджений  директором ЗДО.

Основним компонентом надання дітям якісних освітніх послуг у цьому навчальному році залишається подальше забезпечення психологічної та фізичної безпеки всіх учасників освітнього процесу під час дії воєнного стану в Україні.

Освітній процес закладу спрямований на вирішення головної мети –  «Виховання здорової, гармонійно розвиненої особистості, підготовка дошкільнят до навчання в НУШ» виконуючи завдання освітньої  програми  «Дитина» та  оновленого Базового компоненту дошкільної освіти.

У 2024/2025 навчальному році основними завданнями були:

  1. Організація освітньої діяльності на формування навичок безпечної поведінки дошкільників.
  2. Формування у дітей потреби у бережному ставленні до природи, розвитку творчого потенціалу педагогічних працівників з питань формування основ екологічної культури.
  3. Створення належних умов для диференційованого та індивідуального підходу у вихованні дітей, розвиток їх природних здібностей і нахилів.

Враховуючи безпекову ситуацію у нашому регіоні заклад працював у очному форматі весь 2024/2025 навчальний рік.  Укриття в ЗДО – спеціально організоване приміщення в будівлі, в підвальному приміщенні закладу, що слугує захистом для дітей та персоналу в разі фізичної небезпеки, яке відповідає нормативним вимогам, враховує вікові особливості дітей дошкільного віку, забезпечене необхідним майном, інвентарем, засобами та матеріалами. Всі вікові групи в укритті знаходяться окремо.

Для оптимального рухового режиму в наявності є музична зала, фізкультурна зала, спортивний та ігрові майданчики.

Світла і простора музична зала обладнана всім необхідним для проведення музичних занять з дітьми, розваг, свят: акордеон, музичний центр, телевізор, ігровий матеріал, дитячі музичні інструменти.

Для фізкультурних занять теж наявне необхідне   спортивне обладнання та інвентар.

Групові приміщення забезпечені необхідним обладнанням (на 80%), іграшками (на 70%), посібниками, навчально-методичною літературою (на 80%) згідно типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок. У кімнатах дотримується температурний режим, виконуються правила техніки безпеки.

Територія дошкільного закладу відповідає санітарним нормам, її площа становить 0,53 га. Заклад має огорожу, яка частково потребує заміни, зеленні насадження, квітники.

ЗДО має типове приміщення.

       За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 70 місць для дітей віком від 2-х років до 6 ( 7 ) років.

Комплектація груп дітьми в 2024-2025 навчальному році складала – 45 дітей.  Функціонувало 3 групи ( ясельно-молодша, середня , старша), які працювали в очному режимі.

Середньомісячне відвідування за навчальний рік склало 68 % .

У 2025 році до ліцеїв підуть 16 випускників ЗДО.

Станом на 1 червня 2025 року подано 15 заяву на влаштування дітей до ЗДО “Калинка”.

2. Кадрове забезпечення

Важливим чинником, від якого залежить кінцевий результат роботи, є кадрове забезпечення.

         Керуючись Законами України «Про освіту» ст. 58, «Про дошкільну освіту» ст. 30, Положенням про дошкільний навчальний заклад, власним Статутом, директор ЗДО  на посади педагогічних працівників приймає осіб, які мають відповідну освіту.

Освітньо- виховний процес у ЗДО забезпечують 17 працівників:

– директор;

– 7 педагогів, у тому числі:  5 вихователі, 1 керівник музичний, 1 інструктор з фізкультури;

–  медичний працівник знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку;

– 7 осіб обслуговуючого персоналу;

– 2 кухарі .

         Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом директора на початку року. Адміністрація ЗДО диференційовано робить підхід до досвідчених  педагогів-майстрів, створюючи належні умови для розкриття їх творчого та професійного потенціалу.

Шість педагогів закладу мають повну вищу педагогічну освіту, один – спеціальну освіту.

 Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

  • Вища категорія – немає ;
  • Спеціаліст І категорії – 6 педагогів;
  • Спеціаліст ІІ категорії – 1 педагог.

Згідно з графіком педагогічні працівники пройшли курси підвищення кваліфікації та були  проатестовані відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. Таким чином, простежується поступове підвищення кваліфікації педагогічних працівників нашого ЗДО.

3. Організація освітньо-виховної роботи

Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо – виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ЗДО, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ЗДО «Золота рибка» у 2024-2025 навчальному році визначався освітньою програмою «Дитина» (нова редакція).

В  зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній  процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичним підписним виданням, сучасним дидактичним матеріалом. Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив систематично використовував у роботі інтерактивні форми співпраці з дітьми та батьками.

Плануючи роботу своєї вікової групи, вихователі враховували вимоги комплексних освітньої програми «Дитина» та завдання нового  Базового компонента дошкільної освіти, план і режим роботи закладу. Основною формою організаційної роботи освітньої діяльності дітей дошкільного віку у нашому ЗДО залишаються заняття з різних видів діяльності. У закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять для дітей раннього віку – 10-15хв.; молодшого дошкільного віку – 15-20хв.; старшого віку – 25-30хв.

Під час планування освітньої роботи педагоги дотримуються вимог інструктивно-методичних рекомендацій,  листів МОН України щодо питань організації роботи закладів дошкільної освіти та чинних програм, враховуючи граничне навантаження на дитину, передбачене раціональне чергування видів діяльності, доцільне використання місць для проведення занять. Складаючи розклад занять, планували заняття переважно у першій половині дня, а заняття гуртків – в   другій.

 Предметно – розвивальне середовище в групах можна охарактеризувати як таке, що відповідає інноваційним вимогам: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку дитини в самостійній і спільній діяльності. Враховано розподіл дитячої активності, гендерний підхід, психофізіологічний комфорт, трансформація простору.

Два рази на рік вихователями  проводиться моніторинг  рівня знань дітей,  результативності виконання завдань освітніх ліній  по всім віковим групам. Організована освітньо-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до завдань освітньої  програми з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.

Протягом навчального року всі педагоги ЗДО постійно підвищували свою педагогічну майстерність.

Проведені відкриті покази освітньо – виховної діяльності: педагоги ЗДО майстерно підготували і показали інтегровані заняття з розділу «Національно-патріотичне виховання», та різних тем, над якими поглиблено працюють.

Відповідно до річного плану в ЗДО були проведені у всіх групах музичні свята та розваги (згідно плану музичного керівника). Випускний ранок «Прощавай, садок дитячий» в старшій групі –  30.05.2025 року.

Надалі будемо продовжувати спрямовувати методичну роботу на модернізацію змісту, форм, методів освітнього процесу; створювати сприятливі умови для діяльності творчих груп, впровадження в практику роботи інноваційних технологій; забезпечення диференційованого підходу до дітей під час проведення освітньої роботи.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота, яка сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

1.     Система роботи щодо соціального захисту дитини.

У 2024-2025  навчальному році у  3 групах виховуються 7 діток пільгових категорій ( 7 дітей, батьки яких є учасниками АТО, учасниками бойових дій ).

Адміністрацією закладу своєчасно оформляються та подаються до бухгалтерії необхідні документи для отримання такими родинами пільги – безоплатного харчування.

Надається методична і консультативна допомога сім’ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини.

  1. Організація харчування

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами від 28.07. 2021 № 786; Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН та МОЗ № 298/227 від 17.04.2006.

Оснащення матеріально-технічної бази з організації харчування забезпечує оптимальні умови для прийому, зберігання, обробки і приготування продуктів харчування. Харчоблок забезпечений усім необхідним обладнанням.

В закладі складаються примірні чотиритижневі меню на всі чотири сезони, які затверджуються директором та узгоджуються з начальником Держпродспоживслужби у Волинській області. Вартість харчування з 01.01.2025 року складає 85.00 грн. Меню вивішується щодня зранку, щоб батьки могли ознайомитися з ним.

Працівники харчоблоку готували смачні страви відповідно до картотеки страв, меню-розкладу, дотримуючись технологій приготування страв.

Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.

За період роботи (01.09.2024 р. – 31.05.2025 р.) норму харчування виконано на 92 %.

         Відповідно до розподілу функціональних обов’язків відповідальною за організацію харчування є директор, кухар, завідувач господарством.

Продукти харчування та продовольчу сировину впродовж навчального року постачали: підприємець Войтович І.М.,  ТзОВ Волинський Пекар, ПП Куртушка.

Вихователі та помічники вихователів ЗДО беруть активну участь в організації харчування дітей, формують у них культуру харчування та розуміння значення прийому їжі для нормального функціонування організму, формують стійкі культурно-гігієнічні навички.

3.     Медичне обслуговування дітей

Заклад дошкільної освіти має медичний кабінет. Його обладнання в основному відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечували працівники місцевої амбулаторії.

  Протягом навчального року  всі працівники закладу суворо та постійно дотримувались всіх санітарних вимог відповідно до діючих державних нормативних документів та Санітарного регламенту для дошкільних закладів. Та попри все, колектив  закладу приділяв велику увагу формуванню здоров’язбережувальної компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, директор, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.

Педагогами здійснювався диференційований та індивідуальний підхід до дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму впродовж дня, гартувальних заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.

Для вирішення завдань фізичного розвитку та забезпечення організованої та самостійної діяльності дітей дошкільного віку на свіжому повітрі ми  використовуємо  всі доступні ресурси закладу.

З метою зниження захворюваності дітей велике значення приділялось загартуванню дітей. Проводились оздоровчі заходи: загартування повітрям і водою, використання часнику, цибулі, чай з лимоном.

Проводився повсякденний контроль за чітким виконанням режиму дня, тривалості прогулянок, санітарним станом приміщень, одягом дітей відповідно температурному режиму, що забезпечує тепловий комфорт дитини. Протягом року проводились спортивні свята.

4.     Управлінська діяльність директора ЗДО

У своїй діяльності директор керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника Боратинської ОТГ, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором.

Безпосереднє керівництво  здійснює відділ освіти Боратинської сільської ради, на чолі з Хомичом О.С. та Врублевською О.Й.

Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:

  1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту ЗДО.
  2. Комплектування груп на початок навчального року.
  3. Забезпечення найпростішого укриття та дотримання належного санітарного стану .
  4. Забезпечення умов для безпечного перебування дітей у ЗДО, ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
  5. Організація харчування та медичного обслуговування дітей.
  6. Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.
  7. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
  8. Створення сприятливого емоційно-психологічного клімату у колективі ЗДО, забезпечення умов для фізичного та психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
  9. Організація різних форм співпраці з батьками.

Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє сторінка у фейсбук, веб-сайт садочка та батьківські вайбер групи.

5.     Робота по зміцненню матеріально – технічної бази ЗДО

Керуючись  основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням  ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формуванням ігрової культури дітей.

Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі

керівника, оскільки на його розв’язання потрібні кошти.

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно з кошторисом, сформованим Боратинською сільською радою. Фінансові асигнування на 2024 – 2025 рік заплановано лише на захищені статті і на утримання ЗДО.

Важливим фактором є своєчасна виплата заробітної плати працівникам,

своєчасна оплата комунальних послуг.

Також ми вдячні за батьківську допомогу. Матеріальні цінності, які були

придбані за рахунок батьківських коштів, поставлені на облік в централізованій

бухгалтерії.

У 2025 році згідно кошторису місцевим бюджетом було виділено на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря 27000 грн. На послуги виділено 85200 грн. В травні 2025 року за поданням директора і рішенням сесії було виділено додатково 50000 грн. для облаштування майданчика для сміттєзбірників.

До початку навчального 2025-2026 н.р. планується зробити косметичні ремонти груп, ігрових майданчиків, тіньових навісів.

Поступове осучаснення предметно-ігрового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників освітнього процесу.

Потребують ремонту допоміжні  кімнати харчоблоку ЗДО, медичний кабінет, кабінет музичного керівника, спальна кімната в старшій групі, галерея,  пральня. Важливим залишається облаштування майданчиків та спортивного  майданчика ЗДО сучасним спортивним обладнанням та покриттям.

Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і матеріального забезпечення освітньої діяльності на наступний рік залишаються подальше створення безпечного освітнього середовища: обладнання і оснащення педагогічного процесу, усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту, ігрових куточків, фізкультурно-оздоровчої, медичної бази, умов праці робітників закладу

 6.     Організація роботи з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей.

7.     Соціальний захист,збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. Вихователі в вайбер групі для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини та профілактики булінгу: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо. На заключній педагогічній раді педагоги прозвітували про проведену роботу щодо профілактики булінгу у своїх групах.

Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.

Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих .

11. Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію: беруть участь в усіх міроприємствах та заходах, які проводяться на території старостинського округу та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

          Хочу сказати, що рік видався не легким, але ми достойно його прожили та успішно дійшли до фінішу. Ми повноцінно надавали свої послуги, тобто давали можливість батькам працювати та утримувати свої сім’ї.

Я вдячна всім працівникам закладу за роботу! Батькам за підтримку та розуміння, за фінансову допомогу! Працюємо надалі!

         Дякую за увагу!